معرفی راهیافتگان نهایی تئاتر صحنه تهران و البرز جشنواره تئاتر دانشگاهی
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۰۸۸۲
به گزارش ایلنا، با پایان یافتن فعالیت هیات ارزیاب و انتخاب نهایی بخش تئاتر صحنه استانهای تهران و البرز متشکل از ابراهیم پشت کوهی، سیاوش پاکراه، محمد منعم، شهاب آگاهی و الهام شکیب؛ اسامی راه یافتگان نهایی بخش تئاتر صحنه از میان ۷۹ اثر بازبینی شده معرفی شدند.
راه یافتگان به بخش مسابقه تئاتر صحنه به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
«اختلال» به کارگردانی محمد نژاد از دانشگاه علمی کاربردی
«است» به کارگردانی پرنیا شمس از دانشگاه سوره
«اشکآور» به کارگردانی مصطفی ذره پرور از دانشگاه آزاد
«آئورا» به کارگردانی محمد حسین مجد طاهری از دانشگاه آزاد
«با دیگری» به کارگردانی عرفان غفوری صنعتی از دانشگاه سوره
«پژوهشی در باب ایدهی کارگردان به مثابه دولتِ تئاتر» به کارگردانی شروین زرکلام از دانشگاه تهران
«پینوکیو» به کارگردانی محمدرضا محمودی از دانشگاه هنر
«تئوریسین» به کارگردانی سیاوش حیدری از دانشگاه تربیت مدرس
«جانکاه» به کارگردانی سعید رسولی از دانشگاه سوره
«خیانت پینتر» به کارگردانی رضا الهی از دانشگاه تهران
«دانتون (صحنه زندان)» به کارگردانی حامد اصغرزاده از دانشگاه تهران
«دریملند» به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست از دانشگاه تهران
«دوشیزه جولیا» به کارگردانی مرتضی کوهی از دانشگاه هنر
«روزمرگی» به کارگردانی بهنام حسن پور از دانشگاه آزاد
«ژوئیسانس» به کارگردانی امیر باباشهابی از دانشگاه آزاد
«فرانکشتاین» به کارگردانی علی کرسی زر از دانشگاه سوره
«کابل بدون کابل» به کارگردانی اسماعیل کمالی دهقان و شیده غفاریان از دانشگاه تهران
«مرفی» به کارگردانی نگین ضیایی از دانشگاه هنر
«مشق شب» به کارگردانی امیر نجفی از دانشگاه هنر
«میکروسکوپ» به کارگردانی امیر اخوان از دانشگاه آزاد
«ناگهان "هذا حبیب الله مات فی حب الله هذا قتیل الله مات بسیف الله"» به کارگردانی وحید فریدی از دانشگاه تهران
«نمیدونم اسمش چیه» به کارگردانی آرزو جلالی و سارا بهاریه از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
«وحشی» به کارگردانی امیر ساعتچی و حسین عباس پور از دانشگاه سوره
اسامی راه یافتگان بخش خارج از مسابقه به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
«خرکباب» به کارگردانی مسعود جعفری از دانشگاه آزاد
«روند» به کارگردانی نرگس بهروزیان از دانشگاه هنر
«سریس» به کارگردانی علی میرنژاد از دانشگاه آزاد
«مرثیه ای برای ژاله.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«میمون» به کارگردانی حسین ملکی و وحید رهجو از دانشگاه تربیت مدرس
بیست و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخشهای مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بینالمللی «تئاتر صحنه»، «تجربههای اجرا»، «نمایشنامهنویسی (جایزه اکبر رادی)، «پژوهش (جایزه فرهاد ناظرزاده کرمانی)»، «ترجمه نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاهها و درسگفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنوارهها» و «پایاننامههای برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغالتحصیلان برگزار خواهد شد.
منبع: ایلنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنیترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب میشود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات میتوان آن را بزرگترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.
وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش میروم، ظرفیت تازهای در آن پیدا کرده و تشویق میشوم از زاویهای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.
این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیتهای فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازهها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه میکنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.
خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایههای درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایهها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنهاند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم
وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم میبینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی میشود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواریهای بیشتری دارد و امیدوارم علاقهمندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.
کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی